Forum Forum klanu TyD Strona Główna Forum klanu TyD
Forum klanu Tyd i wszytko z nim związane.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Taktyki dla HUMA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum klanu TyD Strona Główna -> Warcraft III
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rexar_PL
Driada



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skawina - mieścina koło Krakowa

PostWysłany: Pon 16:11, 12 Lut 2007    Temat postu: Taktyki dla HUMA

WPROWADZENIE:
Hum to fajna rasa xD ludziki są uniwersalne szybko stawiają expy , milicja daje nam dużą przewagę w czasie walk pod naszą bazą , hum ma kontry na chyba wszystkie straty innych ras , ma dobrych bohaterów i zbalansowane jednostki , ma dobre jednostki do walki wręcz , świetne przeciwlotnicze , dobre a nawet świetne jednostki magiczne , na wyższych levelach nasi herosi mogą sami rozwalić małą armie. Gra tą rasą sprawia dużo radości Wink niema nic piękniejszego niż zamienić przeciwnikowi armie w owce , teleportować 10 mortarów w środek bazy wroga lub zabić uciekającego bohatera młotem króla góry.

To trudna rasa , siła humana opiera się głównie na masie jednostek(nie zawsze ale przeważnie tak jest) a im więcej jednostek tym trudniej sprawnie je kontrolować , herosi humana są silni ale trzeba mieć co najmniej 2 Razz często też 3 , bez ekspansji ludzikowi trudno jest walczyć z przeciwnikiem , na szczęście postawienie expa trwa 2 minuty Razz , człowiekowi brak jednostki ULTIMATE np. chimer , frost wyrmów , abominacji czy taurenów (niby mamy knightow, są dobrzy ale umywają się do swoich odpowiedników w innych rasach) , jeśli dopiero zaczynacie grać w warcrafta to musicie wiedzieć że według mnie człowiek to najtrudniejsza rasa , ja wygrywam co drugi pojedynek ale daje mi to szaloną satysfakcje

HUMAN HERO:
Arcymag Najczęściej wybierany na pierwszego bohatera , jest to zresztą często jedyny słuszny wybór , jego wodny żywiołak pozwala nam bez problemu creepować i robić expansje , aura świetności daje kopa casterom i innym bohaterom , zamieć jest przydatna w późniejszej grze kiedy przeciwnik dysponuje czarami które mogą zabić naszego żywiołaka , zamieć masakruje peony , casterów i jednostki z małą ilością punktów życia , osobiście jestem fanem czarów AoE(takich co zadają obrażenia obszarowe) więc jak tylko mogę biorę zamieć i robię Śnieg : P ultimate arcymaga = teleport często przesądza o zwycięstwie i jest jednym z lepszych skillów ostatecznych , arcymaga zazwyczaj rozwijamy :, żywiołak , aura , żywiołak , aura , żywiołak
Król Góry Najczęściej wybierany na drugiego bohatera , dzięki aurze arcymaga może spamować swoimi destrukcyjnymi umiejętnościami , clapem i młotem burzy(boltem)
Młot burzy bardzo pomaga w zabijaniu hero , clap tak jak zamieć masakruje nisko-życiowe jednostki Ultimate króla jest po prostu zajebisty xD
Paladyn To z kolei najczęściej wybierany trzeci hero , dobrze dopełnia naszą armie dzięki leczeniu , aura też jest niczego sobie bo na 3 levelu daje + 4 armora , palladyn sam jest niezniszczalny dzięki boskiej tarczy a dzięki leczeniu robi innych hero odporniejszych święty blask jest też dobry przeciwko nieumarłych , bolt+clap+blask daje niezły efekt
Krwawy Mag rzadko używany bohater , jednak w pewnym przypadkach jest bardzo przydatny , flame strike jest podobny do blizzarda tylko lepszy , dzięki wyssaniu many i aurze arcymaga ciskamy jeden flame strike za drugim , wygnaniem możemy się pozbyć kilku niewygodnych jednostek wroga (nie rzucajcie tego na casterów bo to im tylko pomoże )

TAKTYKI:
VS UnDead
Ogólnie jest to najtrudniejszy przeciwnik dla huma zjada nasze jednostki jak chce , triple hero nuke wysyła naszego archmage w kosmos zanim zdążymy odpalić żywiołaka , UD ma na huma kilka taktyk i każda jest trudna do skontrowania
Vs. DK+LISH+CL Abos Fiends Destros
Ta taktyka jest chyba najczęściej spotykaną , najłatwiej z nią wygrać kiedy jeszcze jej niema czyli duży atak na tier2 najlepiej parę minut przed ulepszeniem do czarnej cytadeli , na 1 hero oczywiście AM(arcymag) , bierzemy jako skill zywiolaka i idziemy creepować , ważną sprawą jest tu szybki tech a i ekspansja bardzo nam pomoże , zanim będziemy mieć tier2 staramy się nabić arcymagiem 3 level , drugi poziom zywiloka naprawdę pomaga w razie rusha ghuli , unikamy klepania footmenow bo jest to jednostka wyjątkowa podatna na giniecie , nova + coil i fiendy masakrują footy nie mówiąc już o sytuacji jak dojdzie przebijanie krypt lorda , zamiast footow robimy kilka rifle którzy są nawet nieźli w zabijaniu ghouli , na t2 bierzemy mk dorzucamy 1-2 priestow i ruszamy na bazę ud w tym czasie tehując zamek , jeśli będziemy mieli szczęście i rozwalimy budującą się rzeźnie , nasze szanse na zwycięstwo znacznie wzrosną jeśli nie powstrzymaliśmy ud we wczesnym stadium , robimy warsztat bierzemy paladyna na trzeciego hero , i klepiemy knightow+priesty+gyro ewentualnie czołgi z salwa , laska sanktuarium może nam się bardzo przydać w ratowaniu nightow ,warto kupić księgę oduczenia i zmienić skill z zywiolaka na zamieć , dzięki zamieci+clap króla gory i ewentualnie swiety blask nasi knighti powinni szybko wykończyć abominacje/fiendy jeden po drugim , jeśli koleś niema desow , to robimy kilka sorek + mistrzowskie szkolenie dla kapłanów i rzucamy na wszystkich święty ogień , pamiętajcie aby kontrolować dk przeciwnika , może się zdarzyć ze zawieruszy się między waszymi knightami kliknijcie wtedy na niego zobaczcie czy ma jakieś poty leczenia i czy ma zwój tp , jeśli niema bolt+otoczenie+swiety blask , bez dk armia ud jest cieniutka , jeśli chcecie zabić innego hero np. lisha , to najlepiej jest ogłuszyć dk kiedy lisz ma mało życia i wtedy go zaatakować , z coilem leczacym 600 hp nie będzie już tak łatwo, zwoje leczenia są bardzo ważne(o zwojach protekcji zapomnijcie vs destro >. sorki gryfy knighci
mass garg > 3 czolgi
mass wyrms > 10 czolgow xD

ogolnie w walkach z ud bardzo przydaje się expansja , nieumarlym niełatwo tez powstrzymać nas od zrobienia wyżej wymienionej
alternatywy : mass gryfs + gyro , fajna taktyka wymagająca dużego micro , ale za to bardzo skuteczna , fiendy , abomy , wyrmy , ghoule , desy ,
wszystko to dostaje po pupie gorzej jeśli narobi 30 gargow ale wtedy trzeba walnąć trochę więcej gyro i najlepiej pande jako hero
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VS NE
ogólnie : i tu jest na szczęście troche łatwiej, wielu graczy uważa że hum>ne , hum ma dobre kontry na wszystkie jednostki NE gorzej z mixami
VS DH/BM + POTM/BM archers , talons
raczej rzadko spotykana taktyka no ale musicie wiedziec co robić w razie czego Wink , robimy mase spell breakerow(sb) + kilka mortarow na archerki , bolt+ focus sb na hero działa znakomicie wiec zabijamy hero NE na lewo i prawo najtrudniej jest na początku bo sprawny elf da nam popalić z kilkoma archami , jak najszybszy tech do tier2 i mountain kinga to podstawa
VS POTM/DH+KOTG mass hippo riders / mass huntz archers + dryad
>.< co do mass hippo riders to robimy od groma rifles +1-2 czolgi z salwa , powinno wystarczyć , a to drugie niejest juz takie proste , jeśli nie wykryjemy że przeciwnik chce robić cos takiego może nas zalać masą kupy w najmniej odpowiednim momencie , najlepszą kontrą są 2 baraki masa rifles arcymag + mk i focusowanie huntow jedna po drugiej
VS DH+NAGA Bears+dryads+shits
i to najczęściej spotykany strat ne , i właściwie jedyny który może nam zagrozić przyda się nam expansja ale dh + kilka arch łatwo nam ją zniszczą więc trzeba uważać , na tier 2 bierzemy króla góry a na tier 3 blood mage(przynajmniej ja tak gram) , na miski robimy sb+knight do tego kilka sorek i preistow (najlepiej nam aster obydwa) na driady koniecznie kilka mortarow , cały bajer polega na rzuceniu na wszystkich wewnętrznego ognia , jeśli ne ma ustawione driady na autorzucanie rozproszenia magi to powienien zużyć cala mane driad, oprócz tego focusujemy driady mortarami , kiedy niema juz dryadow(lub nie mają many ;p) rzucamy wygnanie blood mage+poliformia na miski , zabijamy herosow i można się cieszyć xD , ważną role odgrywają upgrade bez których knighci latwo będą padać , zwoje leczenia to MUS!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VS ORC
ogólnie to mój ulubiony przeciwnik ;p lubię grać na orka bo to zawsze jest przyjemne Wink przeciwnik na 1 hero bierze albo fs albo bm , tezndrugi jest raczej lepszy bo wilki wróżbity możemy zdispelowac a nawet przejąć ;P
VS Mass wyws
, o dziwo całkiem często spotykam ten strat >.< nie robimy żadnych gyro bo 1 bat może zabić kilkanaście , najlepiej zrobić ze 2 tanki z salwa +rifles,casters tanki niech bija wszystkie wywy naraz a my focusujemy casterow rifle i zywiolaki i zdejmujemy je jeden po drugim
VS Fs+Tc grunts shamans/spirit walkers+catas
to raczej najgorsze co możemy zobaczyć , na 1 hero bierzemy standardowo arcymaga creepujemy do tier 2 , na drugiego hero król góry lub blood mage , przydadzą nam sie w zabijaniu casterow przeciwnika , przed atakiem na wroga trzeba się uzbroić w 2 zwoje leczenia i jeśli przeciwnik ma szamanów to w zwój protekcji , trzeba tez kupić księgę oduczenia i zmienić zywiolaka na blizzard , ponieważ purge jebie nam zywiolaka w kilka sec , oprócz hero najlepiej zrobić knighty+sb do tego ze 2-3 mortary kilka priestow i oczywiscie sorki ! , jeśli wzięliśmy blood mage to pierwsze co robimy to rzucamy flame xtrike+blizzard na szamanów przeciwnika , jeśli jest tak głupi ze ich zostawi w miejscu to zabijemy ich jedną serią , po zabiciu szamanów sprawa jest już nieco prostsza możemy rzucić slow na wszystkie jednostki przeciwnika , wygnać magiem co większe(np. kodo czy taureny)i spoliformowac resztę , gorzej jeśli gra na spirit walkers , wtedy lepiej jeśli mamy króla góry który z potem many zmasakruje ich , clap+bolt , clap+bolt i zdychają ;p , ogólnie polecam mk jeśli gra blade masterem , do tego pyl ujawnienia jest tez bardzo ważny
tower rushy niemusimy się raczej bać , rifle+milicja+ zywiolak masakrują towery aż milo popatrzeć jeśli jednak zbudowali zdyb dużo towerow te(wulg.)emy do zamku robimy parę mortarow+latajacego wieśniaka z chmurką
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VS HUM
mirrory jak w każdej rasie nie są zbyt ciekawe , wygra ten kto ma lepsze micro i kto szybciej technie do casterow martarow sb i knightow , robimy 1-arcymag 2 - krol góry 3-palladyn lub bloodmage(ja standardowo biore tego 2 ;p) w późniejszej fazie możemy zmienić skill z zywiolaka na blizzarda focusujemy ognie mortarow + czary aoe na casterach przeciwnika , możemy tez zainwestować w więcej spell breakerow i ciskać blizza+flame prosto w ogień walki bo oni SA pogodo odporni ;p , rushe na przeciwnika niedużo nam tu dadzą , jeśli już to możemy rushowac expand , ale lepiej zrobić swój , trzon armii powinni stanowić knighci+preisty+sorki+sb jeśli tylko zobaczycie ze przeciwnik ucieka rzucacie wygnanie + slow na jego arcymaga , później bolt+ okrążenie i bb , często gęsto można tez zabić jego króla góry bo chodzi w 1 szeregu , warto pogrupować jednostki tak żeby w jednej grupie były mortary+casterzy+arcymag i jego zywiolaki , taka grupa bedzie sprawnie wykańczać bliskie śmierci jednostki , nie obawiajcie się używać bolta do zabijania jednostek , łatwiej nim zabić jednostkę niz. Hero , alternatywą grania w mirrorach są gryfy+jezdzcy smoczych jastrzębi , ale jest to strat ryzykowny , jeśli już mamy takie jednostki najlepiej dorzucić 2 tanki które będą rozwalały gyro + zwoje leczenia bogyro zadają obaczenia obszarowe , ja gram w mirrorze tą pierwszą taktyką tyle że biore arcymag+blood mage i kiedy moje odzdzialy creepują ja chodzę niewidzialny za wrogiem i kiedy on zaczynma creepować rzucam blizzard+flame strike , oprócz tego rzucam tą kombinacje na skupiska farm przeciwnika , na chłopów przy drewnie i zlocie , wygrywam tym stratem 80% mirror ; )

BUILD UP:
Tu podstawowy build up stosowany przez większość graczy hum wiesniaki:
1-4 do kopalni
5 buduje altar
6 koszary
7 farme
8 do kopalni
9 drugą farmę
od 6-9 to wieśniacy ktroych już dorobiliśmy , dalej budujecie według własnego uznania , ale warto wybudować tartak , arcan tower, kuźnie a później upgradeować do twierdzy no i kilka złotych mysli Razz
*szybki expand naprawdę pomaga powiedziałbym nawet ze bardziej niz. innym rasa , jak tylko możesz rób expanda a nawet 5 xD
*zwoje leczenia to naprwade dobry zakup , kiedy dowodzi 20 jednostkami to zamiast dwudziestej pierwszej lepiej kupić zwój Razz , taki zwój leczący po 100 hp dwudziestu jednostką leczy w sumie 2000 życia a to sporo Wink
*zawsze noś przy sobie zwój regeneracji , często mimo świetnego mementu musiałem odkładać ataki na bazę wroga ponieważ moje jednostki miały mało życia , dzięki zwojowi możemy uleczyć się po walce , ja używam zwoju nawet w trakcie walki Wink
*grupuj swoje jednostki rozważnie , np. jednostki melle + mk pod 1 , ranger + caster+am pod 2 , a w 3 palladyn =reszta , oprócz tego grupuj wieśniaków przy drewnie dzięki temu będziesz mógł szybko zawezwać milicje i nie tracić złota

Artykuł skopiowany z [link widoczny dla zalogowanych] Created by deymos, Modificated by Rexar :]
Artykuł choć skopiowany, to musiałem go odpowiednio sformatować, żeby ładnie wyglądał, więc doceńcie moją pracę i kształćcie się młodzi GOSU :] GL HF!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
imyg
Niszczyciel



Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bierutow

PostWysłany: Pon 18:54, 12 Lut 2007    Temat postu:

rex podales najglupszy start hum vs ne prawie karzdy hum atakuje ne tower rushem bo tak naprawde jest to jedyny start zeby pokonac ne humem zauwaz na repach gwaizd jak TR nie wyjdzie to wychodza piszac 'GG'

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
befek
Łamacz Zaklęć



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:18, 12 Lut 2007    Temat postu:

Jedyny? Nie wiem, knighci+rifle+mortar da rade ne Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrammatiK
Siepacz



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:52, 12 Lut 2007    Temat postu:

gj skopiowania
przyda sie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
UFO[PL]
DH aka BOT



Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 12:11, 19 Cze 2007    Temat postu:

Wszystkie ostatnie posty skasowalem, a Michal dostal warna. Pisalem ze to jest temat dla taktyk huma a nie przeciw niemu, lecz Michal mimo tego chcial kontynuowac dyskusje co robic undeadem vs huma. Kazda rasa ma swoj osobny temat i nie robcie syfu dyskusjami o danej rasie w temacie innej rasy

ps- tego posta tez skasuje za niedlugo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Omega
Druid Szponów



Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:49, 19 Cze 2007    Temat postu:

Bleh ja go skasuje, nie dam ci tej przyjemnosci:D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ryszard
Peon



Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:12, 24 Paź 2014    Temat postu:

ludźmi gra się całkiem fajnie, szczególnie jak się ulepszy już jednostki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zjebiarz
Tauren



Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łąka

PostWysłany: Śro 13:54, 19 Lis 2014    Temat postu:

zajebistych porad udzielasz szerokiemu gremium zgromadzonych tutaj forumowiczów.

Gromkie Brawa UŁAAA Grom ka wodzu :<


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum klanu TyD Strona Główna -> Warcraft III Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin